1 Temmuz 2012 Pazar

Turizm'de Tanıtım Çekiciliği; The Best Job In The World

   Yaz dönemi yaklaşınca herkesi bir telaş sarar; “Bu yaz nereye tatile gitsek?”. Zaten en fazla 1 haftalık izin sürenizi farklı bir yerde geçirmek istersiniz malum bu yıl çok çalıştınız. Hemen gazetelerin seyahat eklerini, internetten tavsiye edilenleri araştırmaya başlarsınız ya da genelde tercih edildiği üzere arkadaşlardan gelen “3 yıl önce şuradaydık harikaydı, geçen yaz buradaydık muhteşemdi” cümleleriyle başlayan tavsiyelerini dikkate alırız “ aaa gerçekten mi, çok iyiymiş” diye onaylarken. Peki biz bu turizm cennetlerinin ne kadar farkındayız ve ülkeler kendilerini bir turizm cenneti olarak göstermek için neler yapıyorlar?


Hepinizin bildiği üzere geçtiğimiz yıllarda Türkiye Turizm Tanıtım Kampanyası “A Neverending Tale-‘Hiç Bitmeyen Masal” sloganıyla hazırlanan görseller Roma Navona Meydanı’ndan çeşitli ülkelerin havalimanlarına kadar karşımıza çıkıyordu. Harcanan PR bütçeleri öngörüldüğünde yeterli geri dönüşümü alabildik mi acaba? Antalya sahillerine Rus çekmek için hazırlanan satış kampanyalarından bir adım ileride olduğu kesin.

   Avustralya’da ki Queensland yönetimi Ada’larını bir Turizm cenneti olarak tanıtmak için global bir kampanya düzenlemek istemişler ama bütçe kısıtlı. Masmavi deniz, beyaz kumlar eşliğinde kitlelerin gücünü kullanarak altı aylık bir iş teklifi “Best Job in the World” . 6 aylık süreyi kaplayan bu iş (Balıkları beslemek, posta dağıtımı. Gibi) içinse USD $100,000 paket sunuluyor yani muhtemel Google ve ya Microsoft çalışanından daha fazla. Neden Great Barrier Reef Adasında çalışmak için en uygun kişi olduğunuzu anlatan max 100 MB ve min 60 saniyelik videonuzu www.islandreefjob.com adresine yüklemeniz yeterliydi. Yüklenen videolardan 11 tanesi jüri tarafından 1 tanesi ise halk oylaması ile seçilmiş. "miş" diyorum çünkü çok üzgünüm bu Ödül/iş için başvurular için 22 Şubat 2009 tarihinde kapatılmış.

   Kitlelerin gücünü ve minimum bütçe ile  6 hafta süren kampanya sonuçları ortada; 4milyondan fazla ziyaret, 28 milyondan fazla sayfa görüntüleme, 201 ülkeden 34,684 başvuru, 80milyon dolarlık medya değeri taşıyan global çapta 6binden fazla haber.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder