22 Şubat 2012 Çarşamba

Parlak bir fikrin kimden çıkacağı belli olmaz!

  Jeff Howe tarafından isimlendirilen Crowdsourcing bir anlamda, bir şirketin kitleleri bir fikir yaratma sürecine ortak etmesidir. Yani özetle imece usulü bir pazarlama yöntemidir.  Kendine sunulan ürünün yaratım sürecine ortak edilen kitle yaratırken bir yandan da ürüne karşı  bir aidiyet geliştiriverir. Kimi zaman şirketlerin, kimi ödüller sunarak başlattığı bu yaratım sürecinde kitleler birbirinden parlak fikirlerle katılım gösterebilirler. Jeff Howe’un da dediği gibi “İnsanlar, yeteneklerini kullanmaktan ve öğrendiklerini başkalarına aktarmaktan müthiş zevk duyarlar.”




Örneklemek gerekirse, Mert Canlı'nın Wikinomics kitabından alıntıladığı bir örneği sizlerle aynen paylaşıyorum. "Kanada’da Goldcorp adında bir altın işleme şirketi daha etkin bir altın arama&bulma süreci tasarlamak için bir yarışma yaptı. En iyi yöntemleri öneren katılımcılara toplam 575.000 dolar ödül vaat edildi. Şirketin 55.000 hektarlık arazisiyle ilgili tüm detaylar katılımcılarla paylaşıldı. Gelen başvuruların sonucunda inceleme yapan ekip, arazi üzerinde daha önce şirket çalışanlarının saptayamadığı 50-55 yeni hedef belirledi. Belirlenen yeni hedeflerin %80′inden fazlasında önemli miktarda altın bulundu. Bu yaklaşımın da yardımıyla 100 milyon dolarlık bir şirket 9 milyar dolarlık bir kuruluş haline geldi."



1 yorum:

  1. Öncelikle böyle bir ders ile bu konuya girmeniz beni gerçekten imrendirdi :) Öğrendiklerinizi burada paylaşmaya devam ederseniz benim gibi meraklı bir çok kişi faydalanmış olacaktır.

    Eklemek istediğim ise yazının başlığını tamamlayacak bir söz; Karim Lakhani'den: Aslında sorunu çözenlerin %75'i çözümü daha önceden biliyorlar. Yani ek iş gücü yerine bize gerçekten gerekli olan yeterince farklı bakış açısı.

    http://goo.gl/nM5Lv

    YanıtlaSil