Rekabetin giderek arttığı iş dünyasında artık birçok
şirket açık inovasyonla kar etme çabası içerisinde ve kuşkusuz Procter &
Gamble, IBM ve Hewlett-Packard gibi öncü şirketler, güçlü açık inovasyon
stratejileri sayesinde çoktan kara geçmiş durumdalar. Bu başarılı örneklerden
sonra, yöneticiler, ihtiyaç olduğunda açık inovasyon stratejilerini temel
alarak dış ortaklarla aktif işbirlikleri
kurmaya odaklanmış durumda.
Ancak eğer
başarılı bir uygulama süreci oluşturulmazsa açık inovasyon stratejilerinin
potansiyel faydaları hayata geçemez. Açık
inovasyon stratejisi, iş stratejisinin bir sonucu olmalıdır. Açık inovasyon
uygulamaları kısa, orta ve uzun vadede iş ve inovasyon hedeflerini desteklemelidir.
Birçok şirket bilinçli bir açık inovasyon stratejisi tanımlayamamaktadır ve bu
şekilde açık inovasyon süreçleri eksik sonuçlanır.
Ayrıca
unutulmamalıdır ki, yalnız içe dönük düşünen ve bunu onaylayan çalışanların görüşleri
çoğunlukla, açık inovasyon yaklaşımlarına sekte vurur. İşbirliğine inanan dışa
dönük, açık inovasyona ait olumlu görüşleri olan çalışanlara sahip şirketlerin başarıya
ulaşmaları daha kolaydır. Bu sebeple yöneticilerin, açık inovasyona destek
verebilmek için çalışanlarını teşvik etmeleri gerekmektedir.
Açık inovasyonda şirketlerin çok farklı fikir
ortaklarına değinebilmesi gerekir. Bu açıdan ağ yönetiminin önemi açıktır. Yenilik
için çözüm yaratıcılarıyla sürekli temas halinde olmak gerekir.
Bir açık
inovasyon stratejisi ile şirkete zarar verme riski her zaman vardır. Bu nedenle
başarılı bir açık inovasyon atılımı hem öngörülü ve tedbirli olmak hem de risk alabilmek arasındaki dengeyle mümkündür ancak.
Bu dönemin son post'u benim için. Teşekkürler Gabi ve tüm sınıf :)) Cuma akşamı görüşmek üzere :))
Bu dönemin son post'u benim için. Teşekkürler Gabi ve tüm sınıf :)) Cuma akşamı görüşmek üzere :))
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder