28 Mayıs 2012 Pazartesi

Açık İnovasyon Süreci

     
        Rekabetin giderek arttığı iş dünyasında artık birçok şirket açık inovasyonla kar etme çabası içerisinde ve kuşkusuz Procter & Gamble, IBM ve Hewlett-Packard gibi öncü şirketler, güçlü açık inovasyon stratejileri sayesinde çoktan kara geçmiş durumdalar. Bu başarılı örneklerden sonra, yöneticiler, ihtiyaç olduğunda açık inovasyon stratejilerini temel alarak dış ortaklarla aktif  işbirlikleri kurmaya odaklanmış durumda.

        Ancak eğer başarılı bir uygulama süreci oluşturulmazsa açık inovasyon stratejilerinin potansiyel faydaları  hayata geçemez. Açık inovasyon stratejisi, iş stratejisinin bir sonucu olmalıdır. Açık inovasyon uygulamaları kısa, orta ve uzun vadede iş ve inovasyon hedeflerini desteklemelidir. Birçok şirket bilinçli bir açık inovasyon stratejisi tanımlayamamaktadır ve bu şekilde açık inovasyon süreçleri eksik sonuçlanır.


        Ayrıca unutulmamalıdır ki, yalnız içe dönük düşünen ve bunu onaylayan çalışanların görüşleri çoğunlukla, açık inovasyon yaklaşımlarına sekte vurur. İşbirliğine inanan dışa dönük, açık inovasyona ait olumlu görüşleri olan çalışanlara sahip şirketlerin başarıya ulaşmaları daha kolaydır. Bu sebeple yöneticilerin, açık inovasyona destek verebilmek için çalışanlarını teşvik etmeleri gerekmektedir.

         
        Açık inovasyonda şirketlerin çok farklı fikir ortaklarına değinebilmesi gerekir. Bu açıdan ağ yönetiminin önemi açıktır. Yenilik için çözüm yaratıcılarıyla sürekli temas halinde olmak gerekir.

         Bir açık inovasyon stratejisi ile şirkete zarar verme riski her zaman vardır. Bu nedenle başarılı bir açık inovasyon atılımı hem öngörülü ve tedbirli olmak hem de risk alabilmek arasındaki dengeyle mümkündür ancak. 










Bu dönemin son post'u benim için. Teşekkürler Gabi ve tüm sınıf :)) Cuma akşamı görüşmek üzere :))







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder