2 Mayıs 2012 Çarşamba

Netflix, Blockbuster'ı tahtından nasıl salladı?



Eskişehir'de okurken bir kaç üniversite öğrencisinin bir araya gelip, film kiralama dükkalarından parayı nasıl kırdıklarına şahit omuştum. Zaman içinde dükkanları büyümüş, iç tasarımı yenilenmiş göz doldurucu her kategoriden filme, belegesellere hatta konser kayıtlarına ulaşmak mümkündü.
Blockbuster, şüphesiz bu iş modelinin öncü firmaların. Birçok ülkede açtığı seri mağazalarla da başarısını tescillemiş hatta yeni çağa ayak uydurarak ofline'dan online'a da geçmeyi başardı. Başarının sürdürülülebilmesi için inovasyon şart olduğunu infografik'te de bir kez daha göreceğiz. Öyle ki, son yıllarda kullanıcı sayısında hatırı sayılır bir artış gösteren Netflix, Blockbuster'ın tahtını sallamış durumda. Gelin nasıl oldu da Blockbuster Netflix'in arkasaında kaldı, inceleyelim.

Netflix, 2011 yılında üyelik sayısını Canada ve Amerika Birleşik Devletleri'nde  20 milyona çıkardı. Bu sayı 4 milyonluk Norveç nüfusunun 5 katı, İsveç nüfusunun 2,5 katına denk geliyor. Neredeyse bir Avustralya nüfusu kadar üye sayısı olan Netflix bir video stream servisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder