18 Nisan 2012 Çarşamba

Lufthansa'nın Açık İnovasyon Süreci ve Başarısı


  Lufthansa Kargo’nun da farkında olduğu gibi açık inovasyon radikal düşüncelere ulaşabilmek için oldukça güçlü bir katalizördür. Lufthansa çevresel olumsuzluklardan arınmak ve hizmetlerini geliştirmelerine yardımcı olmak üzere kalabalığın bilgeliği istifade etmek istedi. 



    Böylece ‘Air Cargo Innovation Challenge’ adlı bir yarışma başlattı ve dünyanın her bir yerinden katılımcılar yaratıcı çözümler, yenilikçi fikirler ve gelecek vizyonları ile gelip, katılım gösterdiler. Katılımcılar özellikle lojistik uzmanları, havayolu müşterileri ve akademisyenlerden oluşmaktaydı. Bu yarışma hava kargo sektörünün ilk, açık inovasyon girişimi oldu.Bir web sitesi platformu kuruldu ve yarışma yedi hafta boyunca sürdü. Fikirler Lufthansa Cargo tarafından seçilen uzmanlardan oluşan uluslararası bir jüri tarafından yenilikçilik ruhu, maliyet-yarar oranı gibi kriterlere göre değerlendirildi ve ödüller verildi.





  Açık inovasyonun temel faydalarını özetlemek gerekirse; hızlı, verimli ve güvenli bir şekilde pazar araştırması yapabilmek, iç kaynakları tamamlayabilmek, yeni ürün ve hizmetler üretebilmek, bugüne kadar keşfedilmemiş yollar bulabilmek ve müşterileri ciddiye alıp değer verdiğini hissettirebilmek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder