7 Mart 2012 Çarşamba

Bir Kül Kedisi Masalı, Instagram !!!

     Külkedisi masalını bilirsiniz, Külkedisi gerçekten de sadece iyilik perisinin bir dokunuşuyla mı giyinip kuşanmıştır ya da iki gönül bir olunca samanlık Instagram’la mı seyran olmuştur?

Son günlerde amatör fotoğrafçıların çektiği/yakaladıkları kıskandırıcı fotoğraflar kareleri dijital dünyamızı süslüyor.  Instagram aplikasyonu Apple markası ile tekrar fotoğraf sanatının yükselişini destekledi diyebiliriz. Sıradan kareleri kendi bakış açıları ile anlatıp programın kendilerine sağladıkları 18 farklı efekt ile çektikleri fotoğrafları farklı bir kimliğe bürüyebilen amatörler ise bu oyunda başroldeler. Dünya çapında saniyede ortalama 10 fotoğraf eklenerek hızına hız katan aplikasyonun bu kadar sevilmesinin nedenleri arasında hızlı bir şekilde fotoğraf çekme, farklı efektler uygulama ve en önemlisi çok kolay bir şekilde sosyal ağlarda paylaşma imkânı sunması geliyor.

     Fotoğrafları beğenme(like) çılgınlığı ve yorum yapma özellikleri ile Instagram işleyişini biraz Twitter’dan biraz da Facebook’tan aldığı göz önüne alınırsa tabi ki en önemli özelliği bu görüntülerin anında istenirse facebook, twitter, flicker ve blog adresiniz gibi sosyal ortamlar ile eşzamanlı olarak yayımlanabilmesi. Ayrıca istediğiniz kişiyi listenizde olmasa bile takip edebiliyor, fotoğraflarına bakabiliyor, beğenip ve kısa yorum yazabiliyor ve fotoğrafın çekildiği yeri seçebilirsiniz. Yer bilgileri foursquare’den geldiğinden fotoğraf paylaştıkça otomatik olarak yerinizi foursquare’de paylaşabiliyorsunuz. 

     Bu program ile çektiğiniz manzara, yemek, içki, otobüs, kuş fotoğrafı kısacası aklınıza gelebilecek her şey en basit görseller bile efektler ile profesyonel fotoğraf veya Photoshop uygulanmış gibi ilgi çekici olabiliyor. Çekilen fotoğraflar öylesine şaşırtıcı sonuçlar veriyor ki ‘iPhoneography’ adıyla bir sanat akımı bile oluşmuş hatta Kasım 2011’de Ankara’da iPhoneographyTR’nin ikinci sergisi düzenlendi.
 Instagram aplikasyonu gelişmeye devam ediyor, son yenilik ise ara yüzünde meydana gelen değişiklikler. Aralık ayında Instagram takımına katılan Tim Van Damme çalışması ile güncellenen Instagram v2.1 versiyonu birlikte arayüz biraz daha basitleştirilmiş ve geliştirilmiş. Ayrıca Lux adlı özellik sayesinde tek bir etki ile fotoğraflarınızı ışık desteği ile otomatik olarak daha aydınlık ve canlı hale getirebiliyorsunuz. Bu arada Instagram ile crowdsourcing uygulamasını birleştiren öncü firmalardan biri de Levi’s. Levi’s kullanıcılardan kendi fotoğraflarını yükleyip, #iamlevis olarak taglemelerini istedi. Seçilen görseller açık oylamaya sunulup, kazananlar Eylül ayında hayata geçecek olan yeni kampanyada kullanılacakmış.

    Dijital dünya güçlerini birleştirdi buyurun Instagram dünyasına...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder