22 Mart 2012 Perşembe

Crowdsourcing sarmış dört bir yanımızı!

 ‘Crowdsourcing’, şirketlerin üretkenliğini ve verimliliğini artırmak, araştırma ve işçilik maliyetlerini düşürmek amacıyla  kullanılırken, bu  kavram ilk olarak teknoloji dergisi Wired editörü Jeff Howe tarafından kullanılmışır. oBiz.media.com tarafından yapılan bu infografik,  ‘crowdsourcing’ kavramının çıkış noktasını,  hangi amaçlarda kullanıldığını ve 'crowdsourcing'in olası olumlu ve olumsuz yönlerini ele alıyor.
Gazeteci Jeff Howe, teknoloji dergisi Wired’ın 2006 yılındaki bir sayısında kaleme aldığı ‘Rise of Crowdsourcing’ ( Crowdsourcing’in yükselişi) isimli makalesinde Crowd ve outsourcing kelimelerini birleştirerek  ilk kez ‘Crowdsourcing’ sözcüğüne yer vermiştir.
Fansourcing, crowdcasting, open sourcing, crowdfounding, mass collabration gibi tanımlamalar da karşımıza çıkan ‘Crowdsourcing’de şirketler, ya da bireyler online topluluklara ya bir yarışma ya da bir işbirliği ile sahip oldukları sorunların çözülmesi için açık bir çağrıda bulunuyorlar.
Amazon, Wikipedia, Netflix, iStockphoto.com, Crowdsourcing iş modeli ile çalışan şirketler arasında yer alıyor. İnfografik ayrıca Crowdcourcing’i kimin hangi amaçla da kullanıldığını gösteriyor. Örneğin fold.it isimli sitede kişiler  'protein katlanması' oyununu oynayarak, bilim insanlarının hastalıklarla savaşmasında yeni yollar bulmalarına  yardımcı oluyor.
Fayda ve zararları
Infografike göre, crowdsourcing’in faydaları ve zararları da var. Crowdsourcing, işletmelerin tüketicileri/ izleyici-dinleyicileri ile iletişime geçmesini sağlıyor.
Crowdsourcing sayesinde bir ürünün iyileştirilmesi ve geliştirilmesi oluşan iş birliği ya da yarışmalarla daha kolay ve etkili bir biçimde sağlanabiliyor
Crowdsourcing freelance çalışan topluluklardan oluştuğu için küçük işletmelerin sorunlarını çözmeleri için  daha az bütçe ayırmalarını sağlıyor.
Öte yandan, crowdsourcing yaptığnız işten verimli bir sonuç alacağınızın garantisini vermiyor.
Sıkça tekrarlayan crowdsourcing projelerinin sonucunda hiçbir ücret ödenmemesi, projenin yönetilmesinde bir takım zorluklara neden olabildiği gibi  şirket sürdürülebilirliğini riske atabiliyor hatta müşteri sadakatini düşürebiliyor.
Detaylı verileri barındıran  infografikte yazdıklarımdan çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder