Bugün, Amerikan yenilikçiliğinin en ünlü ismi, ne Apple, ne Google, ne de Facebook'tur. İkonik bir Amerikan yenilikçisi olan DARPA’dır. Fakat bu devlet
kuruluşu ne bir kar elde eder, ne de tek bir tüketici ürünü satar. DARPA , Savunma İleri Araştırma Projeleri
Ajansı, güvenlik için bilim ve teknolojinin önemini yansıtmaktadır. Savaş, bir temel ihtiyaç olmamakla
birlikte, icat kabiliyetinin çıkış noktasıdır.
Pentagon Ar-Ge için yıllık 75
milyar dolardan fazla harcamaktayken ; DARPA'nın payı 3 milyar dolardır. Buna karşılık, Ford, GM, Intel,
Microsoft ,Cisco ve Merck Ar-Ge için
DARPA’dan fazla harcamaktadırlar.
ARPANET, yani yeni adıyla DARPA soğuk savaş
sırasında geliştirilen ve başlangıçta geniş alanlı ağların denenmesi için bir
test ortamı olarak kullanılan bu platform, daha sonra genişletilerek zamanla
günümüzdeki internet ağı haline gelmiştir .
Son on
yılda, DARPA’nın bir nevi güç kaybetmesinin sebebi, Irak ve Afganistan savaşlarında dikkatini ve
kaynaklarını tüketecek bir çok muharebe hizmetini kabul etmesidir. Anthony Tether (DARPA'nın o zamanki müdürü), Irak ve
Afganistan'da yol kenarına yerleştirilen bombaları engelleme teknolojilerindeki
icat zorluklarından ve milyonlarca dolar
harcanmasına karşın çözüm üretilememesinden şikayetçiydi.
DARPA’da Temmuz 2009'da kuruluşun ilk kadın
yöneticisi olarak Regina Dugan göreve başladı.Dugan Crowdsourcing’i
benimsemişti. Aslında bir çok şeyin kitlelere açılması askeri gizliliğe aykırı
görünebilirdi ancak Dugan’ın sıradışı yaklaşımı birşeyler yaratmaktan keyif
alan zeki insanları iş sürecine dahil etmeyi savunuyordu.
Dugan yenilikçiliğin
ancak istekli ve yaratıcı insanları bir
araya toplamakla mümkün olabileceğine inanıyordu. DARPA'nın Dugan’la birlikte
edindiği yeni hedeflerden bazıları; Mach 20 (insansız planör) ve pandemik aşı olarak sayılabilir. DARPA
böylece neredeyse herkese açık yarışmalar yapmaya başladı. Dugan 2012 Mart’ta
Google tarafından işe alındı.
Kaynak
Kaynak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder